Nuffnang Ads

Apesal.com

August 30, 2013

Facebook VS Twitter (part 1)

hai semua, assalaamualaikum. harap semuanya sihat2 belaka.

hurm sebenarnya bosan sebab tak der ape nak buat hahaha. hurm ok tak nak borak panjang, korang mesti tertanya kenapa i utarakan tajuk "Facebook VS Twitter" hari ni. sebenarnya kalau kita tengok , facebook bukan lah medium yang popular bagi kaki2 online untuk meng"expose"kan diri mereka. walau pon facebook ni telah lama wujud tapi sekarang twitter lebih dekat di hati -UiTM dihatiku, hihi btw saya bukan budak UiTM okay-

bagi saya yang 24/7 online, twitter ni medan untuk saya meluahkan isi hati di kala bosan atau pon tengah moody. twitter bagi saya lebih simple dan more trending berbanding facebook sekarang. facebook masih lagi saya gunakan tapi untuk tujuan tertentu sahaja. facebook saya guna untuk check info2 penting macam notis2 dalam group dan lain2 maklumat. kalau twitter ni saya guna untuk semua benda, nak mengumpat, gosip dan lain2 yang saya rasa sesuai hihi

selain tu, facebook ada macam2 game -kalau uols semua gamers la- tapi twitter tak de semua tuh. so sebab tu saya cakap yang twitter ni lebih simple dan hipster -kencang tak word saya- hihi

ni pasal negaraku 
selain itu, kalau dekat facebook ade banyak page yang korang bole like, macam twitter pon bole jugak even share pon bole jugak okay. 1 perbezaan yang major ialah "hashtag (#)", ini yang buat twitter tu trending dengan isu2 tertentu. hurm so kat hashtag tu korang bole tengok ade je yang support isu tuh dan ade jugak yg maki2 bagai, so lumrah lah benda tu. manusia tak pernah puas hahaha

erm rasanye itu saje kot untuk kali ni, selamat bercuti bagi readers i yang tengah cuti sem tu -bebudak degree utamanya- hihi, ok bye ...

No comments:

Post a Comment

Nuffnang Ads